Toerschaatsen

Wil je beter leren schaatsen, gewoon omdat het heerlijk is soepel te glijden over het ijs? Omdat je je wil voorbereiden op een toertocht, in Nederland, op de Weissensee of het Zweedse zee-ijs?

Wil je graag schaatsen op een vaste tijd met een gezellige groep bekenden?

Ben je te oud voor het jeugdschaatsen, maar heb je geen behoefte aan wedstrijdschaatsen en wil je toch actief blijven schaatsen?

Misschien is het toerschaatsuur van de Diemer Ijsclub op de Jaap Edenbaan dan iets voor jou!

Iedere maandagavond om 19:40u schaatsen we met een groep van zo'n 40 schaatsers en schaatsters verdeeld over een drietal niveaugroepen onder leiding van een instructeur. Er is ook een aparte groep voor jongeren vanaf 12 jaar.

Plezier in het schaatsen staat voorop. We schaatsen op een uur gereserveerd voor abonnementhouders, waarbij slechts een gelimiteerd aantal schaatsers wordt toegelaten zodat er altijd voldoende ruimte is om nieuwe technieken uit te proberen en je rondes te maken.

Per seizoen zijn er ongeveer 23 avonden waarop geschaatst kan worden. Als je een avond gemist hebt kun je met je toegangspas terecht op de Jaap Edenbaan tijdens een publieksuur. Dat is overdag of 's avonds na 21 uur.